Ja em deien els pares que em dedicaria a l'ensenyament d'idiomes, ja que quan era molt petita i el meu germà tot just començava a dir les seves primeres paraules inintel·ligibles, em demanaven que traduís allò que deia. Així, podríem dir que ja vaig néixer amb aquesta vocació. Per mi, ensenyar és fer descobrir un munt de coses noves, és transmetre uns coneixements partint d'una il·lusió i, sobretot, és educar. Un professor educa a través de la matèria que imparteix comunicant aspectes tan positius com el respecte per altres cultures i el descobriment d'aquestes. Educar és transmetre una sèrie de valors als alumnes perquè es formin com a éssers humans que aprenen a pensar i reflexionar sobre diferents aspectes de la vida. Els permet créixer individualment i integrar-se en aquesta societat tan heterogènia i cada vegada més exigent professionalment.


"On hi ha educació no hi distinció de classes." Confuci (551aC-478aC)

"Diga-m'ho i ho oblidaré, ensenya-m'ho i ho recordaré, involucra'm i ho aprendré." Benjamin Franklin (1706-1790)


"
Les poques coses que he après no tenen valor comparades amb les que ignoro i no desespero a aprendre." René Descartes (1596-1650)

sábado, 17 de noviembre de 2007

My class on strike!

Thursday, 15 November 2007. When I got into the classroom, I had the impression I got into the wrong room. It was completely empty. No students anywhere! Suddenly, I heard some voices coming from the hall. Unbelievable! They were all sitting on the ground demonstrating against the "Pla de Bolònia". They are fourteen going to fifteen and my question is: Were they really interested in it or was it a way of missing classes? After a 15-minute speech made by the headmistress of the centre, the concentration was dismissed and they came back to their classrooms, protesting of course! My tutor carried on with the lesson they were dealing with but there was not enough time to finish all the tasks prepared for that day. Actually, they achieved their intention: missing a wonderful time. The pity is that they do not realise time is running against them.

No hay comentarios: